DevonThink sync not via Bonjour / one Mac is locked

DevonThink sync über Bonjour

Ich habe den Bonjour-Sync fast problemlos laufen. Mein MacBook gleicht sich mit dem iMac ab, WENN der iMac entsperrt ist!

Ist dieses Verhalten so korrekt und kann ich da noch an einer Einstellung etwas ändern?

Hintergrund:
Mein iMac läuft als “Homeserver” durchgehend und DevonThink ebenso. Lediglich der Bildschirmschoner / -passwort schaltet sich nach einer Weile an. Dann erfolgt kein Bonjour-Sync des MacBook zum iMac. Ich muss erst hingehen und entsperren und schups sind die Daten abgeglichen.

Würde mich freuen, wenn der gesperrte iMac ein Sync via Bonjour jederzeit durchführen würde.

Gruß, Olaf

###########

DevonThink sync via Bonjour

I have the Bonjour sync running almost without problems. My MacBook syncs with the iMac IF the iMac is unlocked!

Is this behavior so correct and is there anything else I can change in a setting?

Background:
My iMac runs as a “home server” continuously and DevonThink as well. Only the screen saver / password turns on after a while. Then there is no Bonjour sync of the MacBook to the iMac. I must first go and unlock and schups are the data synchronized.

Would be happy if the locked iMac would perform a sync via Bonjour at any time.

Greetings, Olaf

Yes the behavior sounds correct.
DEVONthink needs to be open and running on both machines in order to sync via Bonjour. However, once they’re both awake, the sync is usually very quick to happen.