Texterkennungsaktivität - Scan von ScanSnap Manager WARTET

Mit der neuesten DTPO Beta habe ich wie sonst auch immer, dutzende Seiten auf dem ScanSnap S510M gescannt und 2 Seiten wurden umgewandelt.

Die weiteren 100 Dokumente wurden gescannt, aber das Fenster Texterkennungsaktivität - Scan von ScanSnap Manager steht auf WARTET

Üblicherweise steht das bei den Dokumenten die noch nicht bearbeitet sind. Aber eben stelle ich fest, nachdem es die ganze Nacht läuft, das keins umgewandelt wird. Alle sind auf warten.

Da ich dutzende von Seiten unterschiedlicher Art gescannt habe, bin ich ziemlich verzweifelt, was nun zu tun ist.

Einfach nur die Software schließen würde ja alles beenden und die Scantätigkeit eines halben Tages vernichten.

Danke für Eure Hilfe!

I’m going to respond in English since my written German was an embarrasment to my German teacher.

First of all you could check if the OCR server is still running. In the Finder, you can go to Applications > Utilities and open the Activity Monitor application. If you see a process called DEVONscribbler, you can select it and lick the “Sample Process” button and send it to us at support@devon-technologies.com. In the Finder, also open the Console application and search for “DEVON”, select the entries and add those to that same email please.

Now going back to the Activity Monitor, click the “Quit Process” button and see if the jobs are moving ahead.

If they’re not, check in the ScanSnap Manager in what folder the scanned files are saved. Go there in the Finder and drag those directly into your desired group in DEVONthink, you can then convert these to Searchable PDFs at any time.

Thx for your support!

I´m very happy to found the scanned documents in the folder.