Bonjour a Tous , une nouveau avec des questions :)

Bonjour :slight_smile:
Je commence à essayer de faire tourner DevonThink , mais j’ai plein de question :wink:
Merci d’avance

  • Question DevonThink Pro (2 /3)
    • Comment faire un export propre, j’entends autre que les truc (ultra limite)
      • Renommer les documents dans un dossier donné
    • Comment renommer les noms de fichier fonctions des tags et de la date
      • Mettre les tags au debut ou fin du nom de fichier par exemple
    • Comment automatiser la surveillance d’un repertoire, (c.a.d. scan systématique du repertoires pour changements) Ex:
      • 1 Repertoire de docs scannés dans un repertoire (DropBOX) (Sans que cela me les déplace)
      • Mon repertoire de Prise de Note : Outlinner (ICloud) (Sans que cela me les déplace)
        • Lien vers Fichier le sors le fichier de la Sync et les MAJ ne joue pas
    • Fonction Resumé
      • Comment utiliser la fonction dans la version 3
        • Aucun resumé n’est produit que le texte

Ce que vous posez sur certaines de ces questions n’est pas clair.

Avez-vous consulté l’aide intégrée ?

Vous pouvez également maintenir la touche Clé d’option enfoncée dans DEVONthink et choisir Aide > Signaler un bug pour démarrer un ticket de support.

Dans le billet, décrivez les choses d’une à deux ou trois façons pour qu’elles restent séparées.

(Übersetzt mit https://deepl.com)

How to make a clean export, I mean can be used by someone ( i want to post my report, with clean link to the original URL )


Screenshoot 1
-I using Outlinner 5 … And it’s was very nice …
With DTP 2 (First Pane) when i cut & paste i get “Usuable Link” :
for exemple on the first Example text is blue and link is : https://www.nextron-systems.com/solutions/
35
Screenshoot 2

With DTP3 (Second Pane) my cut & paste give “raw txt” :confused: (see Pane 2 Screenshoot 1 DOC Name = TEST -EXPORT DTPV3)

-I would like to : Rename the tittles of documents in a given folder
First rename file names by adding date & date


Screenshoot 3

Example :
1.2 billion people exposed in data leak includes personal info, LinkedIN, Facebook

  • Renamemed to %date (24/11/2019) %Tag1 %Tag2 - 1.2 billion people exposed in data leak includes personal info, LinkedIN, Facebook
    (Put the tags at the beginning or end of the file name for example)

  • How to automate monitoring and refresh scan of a directory,
    I use Scanbot & put my scan (via Iphone) in a DropBox Directory (i can change of Cloud service, may be Icloud is better) for the moment it’s look it’s just scan one time , but it’s not considering change :confused: (May be i missed something)

  • When i try to use the Help menu that stuck my Mac ( Macbook pro 2018)
    (i thinks there is a probléme with littlesnitch …i temporaly remove it : NO change)

    Screenshoot 4

Summary Function just act like a cut & paste of the beginning of Text
Of course i understand i have to read the manual / or the forum just a link is ok …
But that make 3 days , i try and i suppose i don’t take the good path , or i missed something…
Thanks you for your kindness , and the help you already offer.
Have a Nice day / night